KLP Kredittkort
Et helt vanlig kredittkort med akkurat det du trenger, uten årsgebyr.
Årsgebyr | Kr 0 |
Tilleggskort | Kr 150 |
Varekjøp | Kr 0 |
Kontantuttak i minibank | Kr 50 + renter fra uttaksdato |
Kontantuttak over skranke | Kr 50 + renter fra uttaksdato |
Regningsbetaling/overføring til konto fra kredittkort | Kr 50 + renter fra uttaksdato |
Rebestilling av mistet kort | Kr 100 |
Rebestilling av ødelagt eller stjålet kort | Kr 0 (kr 100 hvis vi utfører bestillingen for deg) |
Valutapåslag for bruk i utlandet | 1,99 % |
Kopi av faktura | Kr 50 |
Overtrekksgebyr | Kr 125 |
Papirfaktura | Kr 50 |
eFaktura | Kr 0 |
Reklamasjon på korttransaksjoner
- Har du blitt svindlet eller gjenkjenner ikke transaksjonen?
- Fikk du ikke varen du bestilte?
- Har selgeren gått konkurs?
- Belastes du fortsatt for et abonnement du har sagt opp?
Da kan du kreve refusjon og få tilbake pengene dine ved å sende inn en reklamasjon.
Spørsmål og svar om KLP Kredittkort
Hvem kan søke om KLP Kredittkort?
For å søke om KLP Kredittkort må du:
- Ha norsk folkeregistrert adresse
- Ha norsk fødselsnummer
- Ha fylt 18 år
Dersom du har betalingsanmerkninger vil du ikke kunne få kredittkort.
Vi vil ta en helhetsvurdering av økonomien din når du søker om kredittkort.
Hvordan øker jeg kredittgrensen?
Da må du logge inn i nett- eller mobilbanken og sende inn en søknad.
Hvordan betaler jeg ekstra inn på kredittkortet mitt?
Når du skal betale inn til kredittkortet ditt benytter du kontonummer 8317.94.22029.
KID-nummeret ditt finner du ved å velge Mine kort i menyen og deretter trykke på kredittkortet. Velg Detaljer.
Har du ikke mottatt din første faktura enda? Da er feltet Kontonummer under Detaljer ditt KID-nummer.
Når belastes det renter for bruk av kortet?
Ved kontantuttak påløper det et gebyr på 50 kroner, og renter løper fra uttaksdagen.
Bruk på postkontor, overføring til konto og betaling av regninger regnes som kontantuttak, og belastes med kostnadene for kontantuttak.
Det belastes også renter dersom du ikke betaler kredittkortfakturaen innen fristen, eller kun betaler minstebeløpet.
Hvordan endrer jeg forfallsdato på faktura?
For å endre forfallsdato må du sende oss en melding i nett- eller mobilbanken om at du ønsker det. Du kan velge om fakturadato skal være den 1 eller 11 hver måned. Forfallsdato vil da være 14 dager etter valgt fakturadato.
Fornyes kredittkortet automatisk?
Vi sender deg et nytt kredittkort ca. en måned før utløpsdatoen på kortet.
Ny kortinformasjon oppdateres også automatisk for enkelte abonnementsløsninger. Det gjelder seriøse aktører som for eksempel Spotify og Netflix. Det betyr at du slipper å oppdatere kortinformasjonen for disse tjenestene.
Hvordan avslutter jeg kredittkortet mitt?
Selve kortet avslutter du enkelt i nett- eller mobilbanken under menypunktet Mine kort.
Hvis du ønsker å avslutte selve kredittkortkontoen, slik at den slettes fra gjeldsregisteret må du sende oss en melding i nett- eller mobilbanken.
Hvis du har skyldig beløp eller transaksjoner/renter som enda ikke er bokført på kredittkortet ditt så vil du motta en sluttfaktura.
Hva menes med inntil 45 dagers betalingsutsettelse?
Antall dager betalingsutsettelse vil variere basert på når i måneden varekjøpet ble gjort. For å få 45 dagers rentefri betalingsutsettelse på varekjøp må kjøpet være gjort dagen etter at faktura er blitt produsert. Fakturaen har alltid forfall 14 dager etter produksjonsdato.
Eksempel: Har du forfallsdato 25. hver måned, vil din faktura produseres 11. hver måned. For å få 45 rentefrie dager på et kjøp, må kjøpet bli gjort dagen etter fakturaen produseres, altså 12. i måneden. Bruker du kortet dagen før faktura produseres, oppnår du 15 rentefrie dager.
Hvordan aktiverer jeg kredittkortet?
Du aktiverer kredittkortet i nett- eller mobilbanken ved å velge Meny, Mine kort og Aktiver under kredittkortet.
Kan jeg overføre penger fra kredittkortet til kontoen min?
Ja, hvis du ønsker å overføre fra kredittkortet til kontoen din kan du gjøre det i nett- og mobilbanken. Velg Meny, deretter Mine kort og Betal under kredittkortet du ønsker å overføre fra.
NB! Overføring til konto anses som kontantuttak og belastes med kostnadene for kontantuttak; gebyr på 50 kroner, og renter løper fra uttaksdagen.
Hvordan reduserer jeg kredittgrensen?
Hvis du vil redusere kredittgrensen må du sende oss en melding i nett- eller mobilbanken.