Hjelp og kontakt
Ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger hjelp eller lurer på noe. Du kan sende oss en melding via kontaktskjema på Min side eller via chat. Du kan også ringe oss for å prate med en av våre veiledere.
Våre mest stilte spørsmål
Hvilken rente kan jeg få, og hvor mye kan jeg låne?
Bruk lånekalkulatoren og sjekk hvilken rente du kan få, hvor mye lånet vil koste per måned og hvor mye du kan låne.
Renten du får oppgitt i lånekalkulatoren er alltid oppdatert i henhold til siste renteendring. Priser og betingelser på alle våre bankprodukter- og tjenester finner du i prislisten.
Klikk her for å se flere ofte stilte spørsmål om våre bankprodukter og -tjenester
Hvor får jeg årsoppgave fra KLP?
KLP sender ut Årsoppgaven i januar. Årsoppgaven finner du på Min side og vi sender den i postkassen din. Dersom du har valgt å få dokumenter fra KLP på Min Side finner du det kun her.
I Årsoppgaven informerer vi om hva vi har utbetalt i i foregående år. Denne kan du bruke til å kontrollere pensjonsutbetaling på skattemeldingen som kommer i mars/april.
Slik går du frem for å lese dokumentet på Min side:
- Gå Inn på www.klp.no
- Velg Logg inn (oppe i høyre hjørne)
- Velg deretter Logg inn på min side
- Velg Pensjon
Du finner brevet under Mine dokumenter
Hvordan endrer jeg skattekortet mitt?
Dersom Skatteetaten ikke har oppdaterte lønns- og pensjonsopplysninger om deg må du selv endre dette på skatteetaten.no. KLP innhenter skattekortet ditt automatisk fra Skatteetaten.
Hvordan får jeg oversikt over pensjonen min?
Som medlem i KLP kan du logge deg inn på Min Side og få en foreløpig beregning av KLP-pensjonen din. Her kan du også se hva du får fra NAV.
Eventuell opptjeningstid fra Statens pensjonskasse og andre offentlige pensjonskasser er med i beregningen. Gir du oss aksept for det, kan vi innhente informasjon om øvrige pensjonsavtaler direkte fra Norsk Pensjon. De aller fleste pensjonsleverandører leverer informasjon til Norsk Pensjon.
Hvor får jeg oversikt over medlemskapet mitt i KLP?
På Min Side vil du finne oversikt over ditt medlemskap i KLP. Her vil du også kunne beregne din fremtidige pensjon.
Hvordan endrer jeg forsikringene mine?
Dersom du skal endre forsikringene dine anbefaler vi å gå inn på Min Side. Her har vi selvbetjeningsmuligheter som gjør at du raskt og enkelt kan endre forsikringene dine selv, uten at du behøver å vente på at en saksbehandler tar tak i saken din.
Du kan også skrive hva du ønsker å endre i vårt kontaktskjema.
Kundeservice
Chat med oss
Chat med KLP Banken, Forsikring eller Pensjon for raskere hjelp. Hvis du har har spørsmål om fond må du bruke kontaktskjema.
Skriv til oss
For å kunne skrive til oss, må du logge inn på «Min side». Dette er tilgjengelig både for eksisterende kunder og for deg som ennå ikke er kunde.
Ring oss
Åpningstider alle hverdager 08:00 – 16:00
Skadeoppgjør: 09:00 – 15:00
Teknisk support bank: Hele døgnet
Derfor kan du ikke sende oss e-post
Vi bruker ikke e-post fordi det ikke er sikkert nok for viktig og personlig informasjon. E-poster kan dessverre lett komme på avveie eller bli sett av andre. For å holde samtalene våre private og sikre, ber vi deg logge inn på «Min side». Der er kommunikasjonen kryptert, noe som betyr at den er mye sikrere. På «Min side» kan du trygt sende og motta beskjeder uten å bekymre deg for at informasjonen din skal bli sett av uvedkommende.
Øyeblikkelig hjelp
Bestill veihjelp
Ring KLP veihjelp på
Sperr kort
Sperr kortet ditt i nettbanken
Få hjelp i utlandet
Ring alarmsentralen SOS på