Jorunn Ygre Storjohann, direktør for personmarkedet i KLP Banken, ønsker at kundene skal ha en sunn og oversiktlig økonomi.
– Dagens bankkunder forventer rask og enkel tilgang til alt de trenger i det daglige, uten høye gebyrer. Stadig flere ser at de får alt det i KLP Banken og velger oss som sin hovedbank, sier hun.
Nå er det mange flere som vurderer å bytte bank enn for bare få år siden. Jorunn tror det skyldes både at kundene er mer bevisste og at det er blitt mye enklere å gjennomføre et bankbytte. Samtidig er konkurransedyktige priser over tid og ikke minst god kundeservice viktig. Folk vil vite at de kan få hjelp om de trenger det.
– Mange av kundene våre gir oss gode tilbakemeldinger på bytt.no, og anbefaler oss til andre. Det tror jeg er en viktig årsak til den gode kundeveksten vi opplever nå.
Slik tar du i bruk flere tjenester i KLP Banken
Start med å logge inn i nettbanken. Der kan du opprette flere kontoer om du trenger det, og Jorunn anbefaler å ha for eksempel brukskonto, regningskonto og sparekontoer til ulike formål.
– Så bestiller du bankkortene du trenger, laster ned mobilbanken og setter opp mobilbetaling med Apple Pay eller Google Pay hvis du ønsker det, sier Jorunn.
Videre anbefaler hun å følge vår veiledning for bankbytte, som gir stegvis forklaring på hvordan du enkelt flytter fra din gamle bank til oss.
– Hvis du har spørsmål underveis, er våre hyggelige medarbeidere på kundeservice klare til å hjelpe deg via chat, nettbank eller telefon, forsikrer hun.