Reklamasjonsskjema for korttransaksjoner
Dokumentasjon
Vi kan be deg om å vise frem dokumentasjon som beviser kontakt med forretningen, samt kvitteringer, fakturaer og eventuelt en politianmeldelse. For å hjelpe deg har vi satt sammen en liste over hvilken dokumentasjon som kan være nyttig i ulike situasjoner.
- Vare eller tjeneste som ikke er mottatt: Ordrebekreftelse og legg ved kopi av dialog med kjøpestedet.
- Korttransaksjoner du ikke kjenner til: Skjermdumper av eventuelle e-poster eller SMSer du har mottatt, og politirapport hvis transaksjonene har skjedd i forbindelse med at kortet er stjålet.
- Vare eller tjenesten er defekt eller ikke som beskrevet: Dokumentasjon som viser at brukerstedet nektet å motta den returnerte varen eller å oppgi en returadresse, eller informerte deg om at du ikke trenger å returnere varen. Dokumentasjon som viser at det er en kopivare fra: en offisiell merkevarebutikk, lokale tollmyndigheter, rettighetsinnehaver.
- Beløpet er ikke det samme som jeg godkjente ved betaling: Kvittering som bevis på korrekt beløp.
- Refusjon ikke mottatt, eller vare er avbestilt eller returnert: Hvis du har mottatt en skriftlig bekreftelse fra forretningen om at beløpet skulle betales tilbake, så vedlegg denne. Dersom du har mottatt en vare, men ikke har fått mulighet til å returnere denne, så må du oppgi årsaken:
- Brukerstedet nektet å motta den returnerte varen
- Brukerstedet nektet å oppgi en returadresse
- Brukerstedet informerte deg om at du ikke trengte å returnere varen.
- Jeg har avbestilt eller returnert varen eller tjenesten, men ikke fått tilbakebetaling. - Betaling er gjort på annen måte: Legg ved dokumentasjon som viser at betalingen ble gjennomført på en annen måte.
- Belastet for abonnement som er sagt opp: Legg ved skjermdumper eller dokumentasjon på dialog som viser når abonnementet er sagt opp.
- Dobbelt belastet: Oppgi hvilke belastninger det reklameres på, og hvilken betaling du godkjenner.