Velkommen til Dialogskaperen
Et verktøy for enklere å gjennomføre dialoger som utvikler et godt arbeidsmiljø. Dialogene kan gjennomføres digitalt eller fysisk.
Hvordan fungerer dialogskaperen
Dialogen er delt inn i 7 ulike moduler. Det er tenkt at du gjennomfører modulene i rekkefølge fra 1-7. Det gjennomgående spørsmålet som gjelder for alle modulene er: «Hvordan kan vi sammen utvikle en arbeidsplass der ALLE opplever arbeidsglede og vi leverer topp tjenester?».
Sett av tid til gjennomføring av en dialog, si fra til teamet ditt om at dere skal gjøre dette. Og husk, det viktigste med dialogene er samtalene dere får sammen. Ha gjerne penn og papir tilgjengelig, det kan komme nyttige innspill i løpet av dialogene som kan være fint å jobbe med videre.
Da er det bare å komme i gang, vi ønsker dere gode dialoger.
Velg modul:
Tips til deg som er møteleder
Dette samtaleverktøyet kan være til stor hjelp når en skal holde fokus på det man ønsker å oppnå. Verktøyet er avhengig av en møteleder, derfor har vi laget noen tips og råd til deg som skal lede prosessene. Her er våre tips til deg, du lager selvsagt din variasjon utfra ditt personale og din måte å lede på.
- Det er viktig å variere hvem som snakker med hvem i par eller grupper.
- Det er lurt å lage noen kjøreregler for hvordan vi opptrer overfor hverandre i parsamtaler og i plenumssamtaler. Start alle modulene med å minne på disse kjørereglene.
- Når samtalene føres i plenum er det fint hvis du viser oppriktig interesse ved å følge opp noe av det som blir sagt med oppfølgingsspørsmål.
- Senk skuldrene og tenk at trening og refleksjon er noe vi alle trenger, også du.
- Noter ned innspill og tanker som kan være viktig å jobbe videre med.