Behandlingstid på søknader og henvendelser til KLP Banken
Vi behandler din søknad eller henvendelse så raskt som mulig. På grunn av mange forespørsler kan det i perioder ta lengre tid å få svar.
Sjekk forventet svartid for din søknad eller henvendelse her.
Vi oppdaterer daglig status på behandlingstiden på denne siden.
Behandlingstid for søknader om:
Flytte lån fra annen bank
Behandlingstiden er nå ca. 14 virkedager
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknaden:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her.
Har du spørsmål til søknaden svarer du bare på meldingen fra saksbehandler i nettbanken.
Finansieringsbevis og mellomfinansiering
Behandlingstiden er nå ca. 7 virkedager
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknaden:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her.
- Etter søknaden er sendt inn får du og den du eventuelt søker sammen med en SMS der du må samtykke til at vi henter siste lønnsslipp og skattemelding elektronisk fra Altinn.
- SMS for å gi samtykke mottar du vanligvis innen 1 time når begge søkere har registrert seg som kunder
Har du spørsmål til søknaden svarer du bare på meldingen fra saksbehandler i nettbanken.
Seniorlån
Behandlingstiden er nå ca. 7 virkedager
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknaden:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her.
Saksbehandler tar kontakt med deg hvis det er behov for ytterligere informasjon eller dokumentasjon for å kunne vurdere søknaden.
Øke eksisterende lån
Behandlingstiden er nå ca. 14 virkedager
Dette kan du gjøre for at søknaden blir behandlet raskere!
For å få søknaden behandlet raskest mulig må du huske å registrere deg som kunde her. Dette må gjøres før vi kan behandle søknaden. Er dere to som søker sammen, må begge registrere seg som kunde.
Er dere to som søker må begge også ha samtykket elektronisk til innhenting av lønns- og skatteinformasjon fra Altinn.
Svartid for henvendelser om:
Lån og finansieringsbevis
Svartiden er nå 2-4 virkedager
Bli kunde og bytte av bank
Svartiden er nå 2-4 virkedager
Konto, kort og betaling
Svartiden er nå 2-4 virkedager
Barne- og ungdomskonto
Svartiden er nå 7-10 virkedager
Innlogging og BankID
Svartiden er nå 2-4 virkedager
Nettbank og mobilbank
Svartiden er nå 2-4 virkedager
Dødsbo og arveoppgjør
Svartiden er nå 7-10 virkedager
Vergemål og fremtidsfullmakt
Svartiden er nå 7-10 virkedager
Klage
Svartiden er 7-10 virkedager
Svar på lånesøknader
Vi svarer deg alltid via melding i innboksen i nett- og mobilbanken. Hvis du har ventet lengre enn behandlingstiden vi oppgir ovenfor, kan det være lurt å logge inn og sjekke om du allerede har mottatt svar. Hvis saksbehandler trenger informasjon for å behandle søknaden, vil de sende deg melding i nett- og mobilbanken eller ta direkte kontakt på telefon.
Svar på henvendelser
Har du sendt oss en mail via kontaktskjemaet på "Min side", vil du motta svar fra oss på e-postadressen du har oppgitt.
Har du sendt oss en melding via "Skriv til oss" funksjonen i nett- eller mobilbanken, vil du motta svar i innboksen der. Du vil motta en SMS fra oss når vi har svart deg, så slipper du å logge inn unødvendig for å sjekke om du har fått svar.